20130901

Det gamle drivhuset

Det gamle drivhuset var et plastdrivhus kjøpt på jula i 2013 for ca. 500 kr. Det var gøy, men ganske dårlig. Glidlåsene på døra ble utslitt fort. Gaffateip ble redningen og denne fikset de fleste store huller. Drivhuset er ganske lett og blåser gjerne overende. Men to steiner på 80 kg hver holdt huset på plass gjennom hele sesongen.

Klimaet i drivhuset var ikke det beste så jeg klipte av døra etter hvert. På de verste sommerdagene ble det 45 grader C.


Inni drivhuset ble det dyrket tomater, en paprikaplante, bønner, squash og urter av ymse slag. Det viste seg at tomatene ga en del, men squash og bønner hadde nok trivdes bedre på friland. Paprikaplanten ga 1 stk grønn søt paprika som kanskje skulle vært rød. I 2013 kunne jeg ingenting om sorter eller gjødsel, så jeg aner ingenting om hva slags tomater eller bønner. Etter hvert så ble det ganske fullt for man stapper jo små planter inn i stort hus og så vokser de?!


Jeg savner det lille huset litt. Kanskje jeg kjøper et
nytt for å ha på verandaen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar